5 poselství do roku 2018

5 poselství do nového roku

 Vstupujeme do nového roku a spousta lidí si dává spoustu předsevzetí a slibů, jak zhubnou, začnou se lépe stravovat a celkově změní svůj životní styl a co si budeme povídat stejně se to nikdy u většiny lidí nestane, dokud jim nezačne vyhrožovat třeba doktor a pokud jste na tom stejně jako já, tak tyhle blbosti nemáte rádi. Prostě, pokud chce ze sebou začít někdo něco dělat, tak začněte a v ideálním světě z lepších důvodů, než že si musíte kopit jen pro sebe dvousedačku v cinestaru.

Pokusil jsem se sepsat 5 takových mých poselství ze světa pohybu a stravy, které je třeba si uvědomit, pokud se chcete opravdu změnit

 

1)   Kašlete na předsevzetí a vytvořte si zvyky

Možná si říkáte, co tím chci říct, ale je to jednoduché. Kupte si diář a zorganizujte si svůj čas tak, že si do diáře pevně zakotvíte časy, které věnujete svému pohybu. Ideálně samozřejmě v LR FIT, ale i kdekoli jinde, a hlavně to dodržujte! Přistupujte k tomuto času stejně, jako třeba super důležité pracovní schůzce s Billem Gatesem, prostě když mám v diáři, že jdu cvičit, tak to nevyškrtnu jen proto, že se vaší nehtařce hodí právě tento termín. Musíte si z toho vytvořit svátost a zvyk! Nejen, že to je rozdíl mezi tím těch cílů dostáhnout nebo ne, ale zároveň je to rozdíl mezi tím cítit se fyzicky a psychicky dobře a mezi tím být kráčející troska zdeptaná životem.

2)   Jednou pro vždy se vy…lete na diety

Kalifornská dieta, hollywoodská dieta, sacharidové vlny, ketodieta, a nevím jaká ještě….všechno jsou to nehorázné blbosti a člověk, který mi začíná vykládat o dietě mi do hlavy pouští jenom blablablablabla. Proboha začněte se pravidelně hýbat, viz bod 1, jezte dostatečně nad bazální metabolismus, zjistěte si u někoho, kdo tomu rozumí kolik a čeho máte jíst a začněte se dostatečně stravovat, mít dost sacharidů, bílkovin, tuků a vlákniny. Pokud si ještě myslíte, že lidi mají většinou nadváhu z přejídání, tak jste fakt vedle (někteří samozřejmě ano). A jinak když se podíváte na lidi, kteří drží diety a pak to samozřejmě všem tlačí do hlavy, tak jak většinou vypadají? ……..ano zrovna atleti to nejsou….proboha….proč asi???

3)   Mobilita a stabilita, jako prvotní cíl

Přátelé, je to moudro staré, jako lidstvo samo, ale prostě bez pořádných základů nic pořádného nepostavíte. Takže myslet si, že začnete hned zvedat nesmysly a pomůžete tím vašemu zdraví a výkonu, tak to ani omylem a jste na cestě do nemocnice. V první řadě nechte trenéra zjistit, jak na tom zrovna jste, pokud ovšem máte osobního trenéra. Pokud ne, tak doporučuji aspoň nechat si udělat FMS diagnostiku a poradit se na čem pracovat. Začít tím, že dáte do pořádku klouby a zmobilizujete co má být mobilní a stabilizujete co má být stabilní je cesta k opravdové síle a zdraví. Nejezděte se zataženou ruční brzdou. Buďte chytří, pak neselžete!

 4)   Mějte z pohybu radost ne stres

Vidívám denně lidi, co tlačí na pilu, dávají do cvičení velké úsilí a pak selžou a na druhé straně vidím lidi bez očekávání a ti kvetou. Hlava je mocný čaroděj a někdy nás dokáže hrozně brzdit. Proto zkuste o pohybu především přemýšlet jako o radosti, těšit se na cvičení a vědět, že to je chvíle, kde nemusíte řešit práci, děti nebo šéfa, kterej po vás v práci šlape. Prostě se jen hýbejte a naučte se to užívat. Ano začátky nejsou lehké, ale ono to jde, fakt, věřte mi.

 5)   Hlavně se ze všeho neposrat

Promiňte, ale nevěděl jsem, jak to napsat slušněji, ale zároveň to dostatečně vystihnout. Ale je to důležité. Cvičení není celý život a nemusíte hned sypat na instáč fotku, jak jde progres. Myslím, že těchto fotografií je všude moc, a mnohem víc by mělo jít o samotný dobrý pocit a prožitek. A hlavně klidně běžte na pár piv s přáteli. Těch pár kalorií vás nezabije a pokud zrovna nechcete vykládat prostřednictvím sociální sítí svůj dojemný příběh, jak vám nikdo nevěřil a pak se promenádovat v lesklých plavkách, tak můžete být pořád výborní sportovci, lidé v kondici, kteří zůstali nohama na zemi a budu rád, když právě takoví, třeba i díky LR FIT budete.